أخبارفن

شقيق ياسمين عبد العزيز يغلق حسابه علي فيس بوك بعد الهجوم العنيف عليه

نشر وائل عبد العزيز شقيق الفنانة ياسمين عبد العزيز منشور عبر صفحته الشخصية علي موقع التواصل الإجتماعي “فيس بوك”، ليؤكد لشقيقته أنه دائما ماكان عونا وسندا لها منذ الطفولة.

وأشار إلي أنه تحمل العناء في الحفاظ عليها دائماً، كما تصدي لمشاكلها داخل الوسط الفني، وعلي مستوي الحياة الشخصية، حيث كان دائما الأخ الحنون الذي يخشي عليها من جميع المخاطر.

وتداول الجمهور نص الرسالة المؤلمة وتم نشرها علي العديد من الصفحات، حيث حصد البوست أكثر من 1000 مشاركة في أقل من ساعتين، بينما انهالت تعليقات الجمهور لتوضح ردود الافعال المتابينة.

وقام بلومها ايضاً لعدم الإمتثال لعادات وتقاليد الأسرة، والخروج عن قوانينها، حيث أنهم من اسرة محافظة ومحترمة، ونصحها بعدم نشر صور من حياتها الشخصية، عبر السوشيال ميديا.

شاهد ايضاً: بالتفاصيل 15 معلومة لم تكن تعرفها عن بيومى فؤاد اول ظهوره في فيلم دكان شحاته

رسالة شقيق ياسمين عبد العزيز

قال شقيق ياسمين عبد العزيز : “بصي يا ياسمين يا عبد العزيز يا اختي : انا معاكي وفي ضهرك من وانتي صغيره شيلت مشاكل كتيًر بسببك من وانتي عيله صغيره بدايه من مشاكلك مع الشاعر وبراده وانتي عارفه ان انا اتاذيت فيها ازاي”.

وتابع: “وقضيته الشغالات مؤخرا غير قضيه الضرب الي كانت بينك وبين بنت هشام سليم الممثله الي لبستيها التورته في وشها .. ووقفت جمبك بكل ما املك من قوه أدافع عنك في كل موقف صعب مر عليكي ونسيت حياتي ونفسي عشانك”.

وبقي كل همي انا “ووالدتك ” انك تكبري وتبقي نجمه في مجالك .. سيبنالك اختياراتك كلها لنفسك ووفقنالك علي معظم قراراتك وكنت الوحيد الي ساندتك ووقفت جنبك في طلاقك.

واكمل: “لكن هنهرتل وتروحي تعرفي واحد اصغر منك ب ١٠ سنين لا من سنك وتتصوري صور مالهاش اَي لازمه علي حساب سمعتك وسمعتنا لا ومحدش هيسمح .. من امتي واحنا بنعمل أعياد ميلاد وتنزل علي السوشيال ميديا .. من امتي الناس بتجيب في سيرتنا.

ونقعد نتعاكس علي السوشيال ميديا ومع ذلك حياتك وانتي حره فيها .. انا هتكلم علي الشق الي يخصني .. انتي مقاطعه كل العيله عشان تعملي الي علي مزاجك.

واضاف: “احنا دالواقتي وعايزين نفهم العلاقه دي ايه و رايحه علي فين .. اما بالنسبه للأخ الي ماشي وراكي في كل حته وشايفك البيضه الدهب الي هتفقسله كل يوم احب أقولك يا راجل لما تيجي تدخل بيت تدخله من بابه يا راجل، وتقعد مع رجاله البيت، دي الأصول وده الاحترام”.

وطبعا لانك عارف انك مرفوض رافضا باتا فا عمرك ما هتعمل ده، ومعندكش غير طريق الشمال الي انت سالكه من سنين مع بنات الناس، انا من راي كفايه عليك البطوله الي أخدتها والعربيه المرسيدس الهديه، وتركز في شغلك وتسيبنا في حالنا لان طول عمرنا في حالنا ومحدش سامع عننا حاجه وملوش لازمه جو الصور والمعاكسات ده وانا مبخفش من تهديد حد.

إغلاق حساب وائل عبد العزيز

وبعد ساعتين من  طرح المنشور تم حظر حساب شقيق الفنانة ياسمين عبد العزيز علي “فيس بوك”، دون تحديد سبب.

الوسوم

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق